"Fils du grand peintre hongrois Albert Baky, il a voulu marcher sur les traces de son père dont il continua si dignement la tradition artistique."
- Pierre Anselme Massoni -
"Baky Albert, nagy magyar festő fia egykor édesapját akarta követni, ma már az ő művészi hagyományainak méltó folytatója."
- Pierre Anselme Massoni -
FESTŐMŰVÉSZ -
GRAFIKUS
Baky Győző (Victor Baky) már gyermekként festeni tanult édesapjától. Apja Baky Albert festőművész, a müncheni Képzőművészeti Akadémián végzett.
22 évesen párizsi tanulmányútra ment, hogy továbbképezze magát. Több mint tíz évig maradt Franciaországban, miközben egyre több időt töltött spanyol és francia Észak-Afrikában.
Franciaország
Leon Gauguet-nál kitanulta a rézkarc készítés minden fajtáját (száraztű, maratott rézkarc, színes rézkarc, fametszet, litográfia).
1927-ben nagy sikerrel állított ki a Fédération Francaise des Artistes meghívására, ezután külföldi állampolgársága ellenére tagjai közé választotta a Művészszövetség.
1929-ben tartja első önálló kiállítását a Galerie La Salle-ban.
"Although quite young, his works have been greatly sought after and he is looked upon as one of the most promising of the younger artists."
- Chicago Tribune, 1929 -
"Bár nagyon fiatal, művei rendkívül keresettek, és a fiatalabb művészek közül ő tűnt a legígéretesebbnek"
- Chicago Tribune, 1929 -
"Baky est peintre, mail il n’est nullement spécialisé, étriqué dans un genre; son talent varié le promène au gré de son inspiration des paysages aux marines, du portrait à l’intimiste."
- Pierre De Gossy,
Yacht and Yachting 1929
"Baky festő, de egyáltalán nem korlátozza magát, hogy specializálódjon egyetlen műfajra; a tehetsége utat enged az inspiráciájának, hogy a tengerparti képektől és portréktól a csendéletig kalandozzon."
- Pierre De Gossy,
Yacht and Yachting 1929
észak-afrika
Életképein, tájképein úgy ábrázolta Észak-Afrika világát, ahogy mindenki látta, de senki nem tudta megfesteni.
Emellett számos portré, illetve csendélet készült a helyi művésztkedvelők és gyűjtők számára.
Munkaszerződése heti kettő alkotónapot biztosított számára.
Tuniszban évente kiállítást rendezett, és 1938-ban megfestette Inconscience c. festményét, amelyet 1939-ben állítottak ki először.
MAGYARORSZÁG
1942-ben, a háború legnehezebb időszaka előtt tér vissza Magyarországra.
A negyvenes években három önálló kiállítást tart, az ötvenes évektől már múzeumi tevékenységét helyezi előtérbe.
Kevés szabadidejében emellett is alkot. Portréit, csendéleteit, látképeit ugyanazzal a lendülettel, különleges technikával vitte vászonra, ahogyan egész életében is dolgozott.